Selecteer een pagina

Curriculum Vitae

Amplia is de werknaam voor Anja Nijhuis. Ik werk op interim-basis als beleidsadviseur Wonen & Erfgoed voor verschillende opdrachtgevers. Na ruim 20 jaar in overheidsdienst gewerkt te hebben, voer ik deze werkzaamheden sinds september 2008 uit als zelfstandige (ZZP), in opdracht van gemeenten, corporaties en provincies. Dat kan rechtstreeks, maar inhuren kan ook prima via een intermediair.

per mei 2022

Gemeente Venray

Opstellen huisvestings- en doelgroepenverordening.
In overleg met gemeente en in overleg met corporaties, marktpartijen en verschillende afdeling binnen de gemeente Venray komen tot een vastgestelde huisvestings- en een doelgroepenverordening. Met daarbij de mogelijkheid dit naar het niveau van regionale (model)verordeningen te brengen in de regio Noord-Limburg.
 
per mei 2022

Gemeente Vijfheerenlanden

Sparringpartner voor het team wonen

 
per juni 2021

Provincie Gelderland

Accounthouder wonen – regio Achterhoek &
projectleider bijzondere aandachtsgroepen voor wonen

Als accounthouder aanspreekpunt en sparringpartner voor de gemeenten en het regiobureau in de Achterhoek. In samenwerking de gezamenlijke regionale woonagenda verder brengen. Deelname aan de bestuurlijke thematafel Wonen & Vastgoed in de regio. Als projectleider bijzondere aandachtsgroepen uitwerken van dit thema tot een aanpak en netwerk rond de provinciale rol.

 
november 2020 - mei 2021

Provincie Utrecht

Opdracht voor het opstellen van een plan van aanpak voor flexwonen in de provincie Utrecht. Flexwonen voor verschillende doelgroepen.
 
september 2020 - maart 2021

Gemeente Montfoort

Opdracht voor het onderbrengen van de woningtoewijzing van de Antoniushof in Montfoort onder de huisvestingsverordening van de gemeente Montfoort. In overleg met de SWOM, Woonzorg Nederland en De Rijnhoven.
 
Logo Gemeente Montfoort
juli 2020 - maart 2022

Gemeente Soest

Interim-beleidsadviseur Wonen met zorg
 
Opstellen programma’s voor verzorgd wonen, de bestaande woningvoorraad (geschikt maken voor langer thuis blijven wonen), nieuwbouw wonen met zorg en wonen voor/door kwetsbare mensen.
 
december 2019 - oktober 2021

Gemeente Soest

Interim-beleidsadviseur Ruimtelijke Ontwikkeling (focus op wonen en regio).
 
Coördinatie opstellen en vaststellen Masterplan Wonen Soest. Uitwerking instrumenten, zoals compensatiefonds en doelgroepenverordening. Coördineren reactie en zienswijze op POVI Utrecht. Regionale overleggen Regio Amersfoort, waaronder over Ontwikkelbeeld Regio Amersfoort 2030 – 2040. Meedenken over regionaal programmeren van de provincie Utrecht.
 
januari 2019 - februrari 2020

Gemeente IJsselstein

Interim-beleidsadviseur wonen, inclusief projectcoördinatie nieuwe woonvisie.
 
Logo Gemeente IJsselstein
januari 2019 - juli 2019

Gemeente Montfoort

Projectcoördinatie nieuwe woonvisie.
 
 
Logo Gemeente Montfoort
september - december 2018

UW Samenwerking

Opnieuw UW Samenwerking. Inbrengen wonen en zorg in de woonvisies voor Montfoort en IJsselstein. Vanaf november 2018 aangevuld met de werkzaamheden als interim-beleidsadviseur Wonen specifiek voor IJsselstein.

De  UW Samenwerking is opgehouden te bestaan op 31 december 2018. Daarmee is die opdracht dan ook beëindigd.

juli - september 2018

Mercy Ships

Uitstapje naar een heel ander werkveld, in het kader van vrijwilligerswerk. Gastvrouw aan boord van de Africa Mercy, het hospital schip van Mercy Ships. Meewerken aan het brengen van hoop en genezing aan de allerarmsten in Afrika. In mijn geval in Guinea.

1e half jaar 2018

UW Samenwerking

Gecombineerde opdracht voor het opstellen van de woningtoewijzingsregeling voor de Antoniushof in Montfoort en het updaten van de starterslening-regeling in IJsselstein, gedurende de eerste helft van 2018. De opdracht bij de UW Samenwerking is beëindigd in de zomer 2018.

1e half jaar 2018

BVO Vijfheerenlanden

Samenwerking gemeenten Vianen, Leerdam en Zederik
Interim-beleidsadviseur wonen en daarnaast wijzigen woningmarktregio, advies aan minister van BZK. Eerste half jaar 2018 tot 31 oktober 2018.

1e half jaar 2017

Gemeente Nuenen

Interim-beleidsadviseur wonen van het eerste half jaar van 2017 tot het tweede half jaar van 2017.

2e half jaar 2015

Gemeente Zeist

Coördinatie uitvoering woningbehoefte- en betaalbaarheidsonderzoek van het tweede half jaar van 2015 tot het tweede half jaar van 2016.

2e half jaar 2015

Gemeente De Ronde Venen

Projectcoördinator spoedwoning van het tweede half jaar van 2015 tot en met het tweede half jaar van 2016.

2e half jaar 2015

Gemeente Vianen

Interim-beleidsadviseur wonen van het tweede half jaar van 2015 tot en met het tweede half jaar van 2017.

2e half jaar 2014

Gemeente De Ronde Venen

Interim-beleidsadviseur wonen van he tweede half jaar van 2014 tot en met het tweede half jaar van 2015.

1e half jaar 2014

Gemeente Ede

Interim-beleidsadviseur bovengronds erfgoed van het eerste half jaar 2014 tot het eerste half jaar van 2015.

2e half jaar 2013

Gemeente Zeist

Interim-accountmanager wonen van het tweede half jaar van 2013 tot en met het eerste half jaar van 2015.

2e half jaar 2013

LekstedeWonen

Casemanager LekstedeWonen in de gemeente Vianen van het tweede half jaar van 2013 tot en met het eerste half jaar van 2015.

2e half jaar 2012

Gemeente Grave

Toetsen ontwerp-bestemmingsplan op inbreng erfgoed van het tweede half jaar van 2012 tot en met het eerste half jaar van 2014.

1e half jaar 2012

Gemeente Vianen

Interim-beleidsmedewerker wonen van het eerste half jaar van 2012 tot en met het tweede half jaar van 2013.

1e half jaar 2010

Gemeente Grave

Interim-beleidsmedewerker monumentenzorg van het eerste half jaar van 2010 tot en met het eerste half jaar van 2012.

1e half jaar 2010

Gemeente IJsselstein

Interim-beleidsmedewerker volkshuisvesting van het eerste half jaar van 2010 tot en met het tweede half jaar van 2010.

1e half jaar 2009

Gemeente Barendrecht

Interim-beleidsmedewerker volkshuisvesting voor heel 2009.

2e half jaar 2008

Start als ZZP'er: Leijdes Advies

2e half jaar 2008

Oriëntatie op de toekomst

2e half jaar 2000

Gemeente Neder-Betuwe

Beleidsmedewerker volkshuisvesting en monumentenzorg van het tweede half jaar van 2000 tot en met het eerste half jaar van 2008.

1e half jaar 1996

Gemeente Groesbeek

Beleidsmedewerker volkshuisvesting van het eerste half jaar van 1996 tot het tweede half jaar van 1996.

1e half jaar 1990

Gemeente Druten

Beleidsmedewerker volkshuisvesting van het eerste half jaar van 1990 tot en met het tweede half jaar van 2000.

2e half jaar 1988

Gemeente Sliedrecht

Beleidsmedewerker volkshuisvesting van het tweede half jaar van 1988 tot en met eerste half jaar van 1990.

Neem contact op

Wil je vast meer informatie of heb je een concrete vraag? Bel gerust of stuur een mailtje.

2 + 3 =